Grote drukte Repair Café 30 januari

Het afgelopen Repair Café was een overweldigend succes. Hierbij een verslag van Joke Reuling, één van de organisatoren:
 
Wat was het druk afgelopen zaterdag! 
Carlinde en ik hebben vanaf 15.00 uur nieuwe klanten naar huis moeten sturen, met de boodschap dat ze waarschijnlijk niet meer aan de beurt zouden komen voor vieren. Dat waren er zo'n 5-6. We hebben ze allemaal verwezen naar het Repair Café in Santpoort-Zuid, of naar ons volgende Repair Café. Soms hadden we een wachtrij van meer dan 10 stuks!
 
We hebben in totaal 54 stuks ter reparatie aangeboden gekregen, waarvan 60% gerepareerd is. Dus waren we ook nog eens succesvol in de reparaties!
Slechts 24% is niet gerepareerd (en ook geen advies o.i.d. gegeven). Opvallend is dat als een apparaat niet meer gerepareerd kan worden mensen toch heel tevreden weggaan; dan kunnen ze het apparaat ten minste met een gerust hart weggooien. Vaak volgt er dan toch nog een dikke fooi voor in de pot...
 
Het was veel drukker dan anders; en ik vroeg mij af waar dat door kwam:

  • het was rot weer, maar het regende (gelukkig!) niet;
  • meerdere mensen kwamen met 2 of meer stuks (Carlinde en ik hebben afgesproken dat voortaan 2 stuks het max. is)
  • we hebben inmiddels veel klanten die nog een keer terugkomen (iedereen die zijn/haar emailadres invult, krijgt van mij een mail metd de nieuwe datum).

 
Later kwam ik erachter dat het Repair Café op het Leidseplein gesloten is tot maart, en dat zij op hun Facebook pagina naar ons Repair Café hebben verwezen. Dus dat zal ook wel meegespeeld hebben in de drukte.
 
Over Facebook gesproken: Repair Café Nederland heeft een heel interessante Facebook pagina met veel tips en handleidingen etc. De moeite waard! Net als Repaircafe.org, de website van de landelijke vereniging.